Šta da radite kada pogrešite na poslu
- 31.10.2024. 07:16:34
- Komunikacija
Svako od nas je do sada pogrešio na poslu. I svako od nas će sigurno grešiti i u budućnosti.
Greške su sastavni deo posla i neminovne su, posebno ukoliko pokušavamo da unapređujemo način na koji radimo i ukoliko pokušavamo da unapređujemo sebe.
==
Međutim, povremeno možemo i napraviti greške koje nisu posledica našeg rasta i razvoja. Ovakve greške mogu biti posledica naše loše organizacije, slučajnog propusta ili nečega trećega.
Kada su ovakve greške bez potencijalnih posledica to nije previše strašno. Međutim, mogu postojati situacije gde greške mogu imati ozbiljne posledice kada su u pitanju odnosi ili projekti na kojima radimo.
Neki od primera su:
Obećamo nešto da uradimo a ne uradimo
Zaboravimo na neku obavezu
Zakasnimo sa nečim
Šta uraditi u ovakvim situacijama?
Ono o čemu treba da razmišljamo jeste kako da popravimo štetu koju smo napravili i kako da pokušamo da uradimo sve da se greška ne ponovi.
U nastavku su koraci:
Prvi korak koji treba da uradimo jeste da analiziramo šta se dogodilo. Važno je da utvrdimo šta je sve prethodilo događaju kako bi nam bilo jasno na koji način možemo da sprečimo da se takve stvari ponovo dogode.
Sledeći korak jeste da utvrdimo koje su sve osobe uključene, odnosno na koje sve osobe utiče greška koju smo napravili. Ovaj korak će nam omogućiti da utvrdimo spisak osoba prema kojima potencijalno treba da uradimo određene akcije kako bismo popravili nastalu štetu.
Jedna je stvar šta se zaista dogodilo a potpuno je druga stvar kako je to izgledalo drugima. Zbog toga je važno da uočimo kako je drugima izgledalo to što se dogodilo. Na primer, ukoliko smo potpuno zaboravili da odemo na sastanak koji smo zakazali i neko nas je čekao a mi se nismo pojavili, to izgleda u očima te osobe kako potpuno nepoštovanje i da verovatno nismo bitni toj osobi, što uopšte ne mora da bude zaista slučaj. U ovakvim situacijama je važno da znamo da upravo rešavamo problem koji je percepcija drugih (nepoštovanje) a ne ono što se zaista dogodilo (zaboravili smo). I sve naše akcije treba da idu u pravcu popravljanje situacije vezano za percepciju osoba kojih se tiče grepka koju smo napravili
Kada smo prepoznali sve uključene osobe i kada nam je jasan njihov doživljaj greške koju smo napravili, onda treba da učinimo mnogo više nego što bi mogle da očekuju te osobe kako bismo popravili situaciju. Na primer ako smo zaboravili da odemo na sastanak, možemo da kupimo neki pristojan poslovni poklon, rukom napišemo izvinjenje i predložimo termin za novi sastanak te sve to pošaljemo osobi sa kojom smo imali dogovor.
==
Greška nije problem. Problem je ukoliko ništa ne preduzmemo nakon što smo napravili grešku. Zbog toga je važno da reagujemo odmah, realizujemo prethodne korake, naučimo iz svega, popravimo situaciju i potrudimo se da se više takve stvari ne ponavljaju.
Povezujemo kandidate i poslodavce. Proces zapošljavanja činimo efikasnijim. Tržište rada činimo boljim.